
Предстои изготвянето на новата национална програма за развитие на пчеларството 2011-2013. Досегашната програма на Министерството на земеделието беше многократно критикувана от пчеларите за множеството недостатъци при разпределението на субсидиите, за липсата на достатъчно средства, за начина на определяне на субсидията.
Очакваме Вашите предложения, как може да се подобри Националната програма по пчеларство, така че наистина да бъде полезна и да достигне до пчеларите.
Ето накратко в какво се изразяваше Националната програма по пчеларство 2008-2010.
Парите са над 7 милиона лева. 50% са осигурени от националния бюджет и 50% идват от Европейския фонд за гарантиране в земеделието.
Разпредлението между пчеларите става на базата на подадени заявления за участие в програмата, като е задължително пчеларите, които кандидатстват да бъдат регистрирани земеделски производители. Това автоматично струва на пчеларите годишни осигуровки в размер от 237 до 475 лв, в зависимост дали имат друга дейност.
За парична помощ можеше да се кандидатства за:
1. За закупуване на кошери и пчелни семейства
2. За закупуване на лекарства
3. За проби за изследване на меда
Също така досегашната програма включваше сложна бюрократична процедура за кандидатстване. Например през ноември приемът на документи за подпомагане закупуването на кошери и пчелни семейства беше прекратен на същия ден, когато и беше обявен, поради изчерпване на средствата. Не трябва ли да се приемат заявленията на всички и след това сумата да се разпредели между тях. Все пак ако си играем на правила, да вземем да сложим една писта и на финала да чака един чиновник с гише за приемане на документи. Пускаме пчеларите и който стигне първи подава, останалите, сори 
Досега нямаше субсидия, която да се изплаща на кошер или на произведен килограм мед. Много пчелари се обявяват за въвждане на субсидии на базата на регистрирано пчелно семейство. По-справедливо ли е на пчелно семейство или на произведен килограм мед? Все пак дори да дават различен добив, всички пчелни семейства участват в опрашването. Но в момента субсидиите се разпределят между производителите на отводки и кошери, а обикновените пчелари остават да се борят с конкуренцията в Европа без никаква помощ.
От тук можете и да изтеглите текста на
Националната програма по пчеларство 2008-2010.
Целият бюджет на Програмата за 27-те страни членки на ЕС е 28 млн. евро на година. Той се разпределя от Европейската комисия на база деклариран брой пчелни семейства на всяка страна. В България тези пари, получени на база декларираните кошери се разпределят между производителите на отводки, кошери и пчелни майки.
Очакваме Вашите коментари, идеи и преложения!
Евросубсидиите за пчеларството се получават
на базата на деклариран брой пчелни семейства от Европейската комисия.
След като субсидиите се получават на декларирано пчелно семейство, то най-справедливият начин на разпределение е субсидиите да се разпределят на ДЕКЛАРИРАНО ПЧЕЛНО СЕМЕЙСТВО!
spored men trqbva parite da se davat za p4elno semeistvo, kakto se davat pari za drugite jivotni.kakto e navsqjkade v EVROPA
Субсидиите трябва да се дават на брой регистрирани пчелни семейства, в началото на всяка стопанска година .
за да се възползват всички пчелари -на кошер.
Всички пчелари от град Добрич смятат,че субсидиите трябва да се дават на бройка регисрирано пчелно семейство.Само нашите ръководители не са съгласни с това,за да могат да присвоят парите от програмата.
парите трябва да се раздават ката се има предвид следното.
1. кандидата да е рагистриран зем.производител
2.да си е подал данъчна декларация
3.да си е платил нужните осигуровки
4.с предимство да се ползувот онези пчелари на които пчеларството им е основин доход
5.да се дават на бр.регистрирано пчелно семейство в началота на календарната година
парите трябва да достигнат до всички честни и почтенни пчалари земеделски производителир а не да се присвояват от – -играчите- мошенниците -на днешното времекрайно време и правителството да обърне по сериозно внимание на отрасъла пчеларство без който не е мислимо съществуването на земеделието тъй като пчелите играят важно роля за кочеството на земеделските култури дори и като количество на добивите.
парите трябва да са за бройка регистриран кошер да си зем. производител и да си изряден,а не да се прибират от мошенници както досега.
Парите трябва да се дават на пчелно семейство.Който иска да увеличава кошерите има достатъчно програми за селските райони.
парите трябва да се разпределят между всички зем. производители на база брой пчелно семейство.
в новата пчеларска програма трябва да има мярка за закупуване на центрофуги електрически или други
не може пчелар който започва сега да си купи сам
Парите трябва да са за брои пчелно семеиство и за регистриран Земеделски Производители.
Както е на декар и за глава животни и за тютюн. Трябва да се изплащат и по деминимис за изхранване.
Всички предложения са добри,така беше и с тригодишната програма когато се събираха предложения-после я промениха в ползу свойте хора.Няма гаранция и сега,че новата програма ще бъде в ползу обикновените пчелари които са над 90%от пчеларстващите.
Само субсидия на брой пчелни семейства,на регистриран зем. производител ще доведат до някакъв ред в цялата какафония в БГ пчеларството…А след това ако някой желае да създава допълнително някакви програми-може.Но само след осигуряване на ТВЪРДИ СУБСИДИИ.
Щом целият бюджет на Програмата за 27-те страни членки на ЕС се разпределя от Европейската комисия на база деклариран брой пчелни семейства на всяка страна, къде е логиката на нашите шефове на многобройните ни пчеларски съюзи, в България тези пари, получени на база декларираните кошери да се разпределят между производителите на отводки, кошери и пчелни майки?!
Тези пари в целият ЕС се получават само от тези хора, които имат надлежно регистрирани кошери и те самите са регистрирани като пчелари.
ТОЧНО ТАКА, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА БЪДЕ И У НАС !!!
Тези НАШИ малоумници ТРЯБВА ДА СА НАЯСНО, ЧЕ АКО НЕ НАПРАВЯТ ТАКА, ЩЕ АЛАРМИРАМЕ В БРЮКСЕЛ и ако не се обеденят в скоро време, в един пчеларски съюз за България, ЕС ще ни отреже парите които ни се полагат !!!!!!!!!!!!!
ВЪВ ВСЯКА ЕВРОПЕЙСКА ДЪРЖАВА ПЧЕЛАРИТЕ ПОЛУЧАВАТ, ЗА КОШЕР, СУБСИДИЯ ОТ 23 ДО 28 ЕВРО, АКО ТОВА НЕ СЕ ОСЪЩЕСТВИ И У НАС, НЯМА СМИСЪЛ ДА ГИ ТЪРПИМ ПОВЕЧЕ ТЕЗИ НЕКАДЪРНИ ШЕФОВЕ НА ПЧЕЛАРСКИТЕ НИ СЪЮЗИ !!!
20 евро е субсидията в Гърция а в България 0 всички боклуци вън от Българското пчеларство
Пчерар съм от 15 г.И това, което изкарвах досега ми помагаше да покрия част от разходите си.Имах 30 семейства.Сега, обаче, като си плащам осигуровките, като подам документи за субсидиране, като се пререгистрирам в началото на годината и „тегля чертата“, ще се окаже, че парите, които съм дал за горепосочените задължения ако не надхвърлят, то поне приближават сумата, получена от досегашната ми дейност.Защото за издаването на необходимите документи искат такси, такси, такси…..Накрая за има-няма 500-600лв печалба, си блъскал цяла година като луд.Като ги разпределя по месеци, идва по 50лв на месец.Сега се чува, че и данък ще ни сложат, та ще ги вземат и тях.Остава ни любовта към пчелите.Е, поне си сред природата………
Карате ме да се смея на глас..какви събсидии за пчеларите бре хора,не виждате ли че никой не ни обръща – НИКАКВО ВНИМАНИЕ!
някой да има напротив ?
насо никои няма да ти обърне внимание докато ти и всички пчелари се криете като МИШКИ и слушате шепа мошеници така наречените прецедатели на пчеларството които си гледат собствения интерес. тютюнопроизводителите се вдигнаха и им обарнаха внимание а вие дремете.
От таз програма се възползват единство хората които имат вразки или обещават нещичко за да подадад навреме докоментите така считам аз
Защо са тези мерки и изобщо програмата за развитие на пчеларството като могат да се дадат парите директно на нуждаещите се пчелари както е във всеки сектор на земеделието и животновъдството.
Май ще трябва да се разхварлят 200-300 кошера пред министерството на земеделието!!!
трябват ни преки плащания на кошер.дори да са минимални.така ще има пари за всички и ще стимулира пчеларите да се развиват
ДА СЕ ДАВАТ НА РЕГИСТРИРАН ЗЕМЕДЕЛСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ.НА БРОЙ РЕГИСТРИРАНИ ПЧЕЛНИ СЕМЕЙСТВА
Аз няма да критикувам програмата за изминалия 3 годишен период. Даже напротив ще кажа, че съм доволен от нея – успях да обновя кошерите си. Това все пак е една от малкото програми, по които реално се получи финансова помощ. При повечето от програмите в областта на земеделието само се изготвяха и подаваха проекти, а средства не се получаваха.
За новия програмен период споделям преобладаващото мнение тук, че вече трябва да се субсидира всяко регистрирано пчелно семейство. Аз лично ще напиша писмо (предложение) до ДФЗ, в което ще изложа и вашите коментари в този сайт. Може би ще е важна подкрепата и на пчеларските съюзи и организации. Призовавам ги да се включат активно и да се преборят за тази вариант на разпределение!
Дано ни вземат предвид изготвяйки следващата програма!
според мен,не е правилно да се дава финансова помощ срещу произведено количество мед,тъй като това ще стимулира производството на“шекерен“мед. Единственният справедлив подход ,е на брой регистрирано пчелно семейство.Все пак ,нали тези програми са за стимулиране на развитието,а не натърговията в пчеларския сектор.
СБП на свое заседание избра комисия по
Пчеларските програми и еврофондове. Субсидирането на пчеларите, вкл. и за пчелоопрашване в състав
Симеон Тодоров-председател, Даниела Челебиева от УС, Костадин Якофов от КС.
Ето резюме от заседанието:
Резюме
НА РАЗШИРЕНО ЗАСЕДАНИЕ НА УС И КС НА СБП
На 19.04.2010 г. в гр. София, в „Дома на запасните офицери”, на бул. „Хр. Ботев 48, от 13 часа, по предварително обявен дневен ред се проведе първото разширено заседание на УС и КС на новоучредения „Съюз на българските пчелари” /СБП/. От общо 20 души членове на УС и КС присъстваха 17 души, трима от членовете на УС отсъстваха по уважителни причини.
Гости на събранието бяха многоуважаваните научни работници в областта на пчеларството: проф. Кънчо Кънчев- председател на ННАП, д-р Боян Първулов, проф. Георги Цанков, проф. д-р Мария Чучкова, д-р Ангел Грънчаров, д-р Иван Панчев – представител на фирма „Примавет”, както и пчелари, всичко 32 души.
Председателят на УС инж.Михаил Михайлов обяви, че документите за регистрация на СБП са готови и същия ден ще бъдат внесени в СГС. Учредителният протокол, съставен от Тихомир Стоицов и приетият Устав на СБП са качени в Интернет и достъпни за изтегляне от следните сайтове: http://www.ubb.hit.bg (сайт на СБП) и http://www.nectar.hit.bg ( сайт на ПКО Агрокооп „Нектар“ – София, в меню: Главна ). Направени са публикации във вестниците за учредяване на СБП и покана за членство на всички пчелари-производители на пчелен мед и пчелни продукти
Председателят на УС направи отчет на приходите и разходите по учредяването и регистрацията на СБП. Общо постъпили приходи от дарение и встъпителен членски внос от членовете на работната група 550 лв., направени разходи 120 лв.
Приет бе „Правилник за работа на УС” и взето решение да се публикуват всички решения от заседанията на УС, които ще се провеждат веднъж на тримесечие, като интервалът между две заседания може да е до 6 месеца. Всеки член на УС трябва да има електронна поща, по която да му се праща покана за следващо заседание седем дена преди провеждането му с обявен дневен ред, изготвен от оперативното ръководство, в което влизат председателят, зам.председателят и техническият секретар. Извън заседанията членовете на УС поддържат връзка помежду си по телефон, GSM, електронна поща или лично.
Изградени бяха 8 комисии от по 3 души, оглавени от водещи учени-специалисти в съответните направления:
I. Качеството на пчелните майки и отводки. Разработване на технологии, позволяващи целогодишно отглеждане на силни пчелни семейства.
Проф.Кънчо Кънчев – председател, д-р Ангел Грънчаров и Кирил Цветанов от КС,
II. Здравеопазването на пчелите и провеждането на профилактичните прегледи.
Д-р Боян Първулов -председател, д-р Иван Панчев, Димитър Бонев от УС;
III. Пчелната паша и осигуряване на медоносна растителност.
Проф. Георги Цанков-председател, Георги Тодоров и Иван Терзийски от УС;
IV. Качеството на меда и другите пчелни продукти. Безопасността на пчелните продукти – добрите пчеларски практики.
Инж.Илия Цонев-председател, Георги Асенов от УС и Георги Георгиев от КС;
V. Екология и биологично пчеларство.
Проф. Мария Чучкова – председател, Димо Димов, Георги Бодуров от УС;
VI. Пчеларските програми и еврофондове. Субсидирането на пчеларите, вкл. и за пчелоопрашване.
Симеон Тодоров-председател, Даниела Челебиева от УС, Костадин Якофов от КС;
VII. Промени в нормативната уредба.
Цачо Присадашки, – председател, Цано Златев от КС, Янко Янков от УС;
VIII. Контакти с министерствата,международно сътрудничество, организационна и рекламна дейност.
инж. М. Михайлов –председател, Кирил Киров и Тихомир Стоицов, тримата от УС.
Проф. Кънчо Кънчев призова комисиите да заработят веднага и непосредствено след регистрацията, да се изпратят писма до МЗХ и МОСВ. Йордан Джерикаров настоя да се организира среща с МЗХ и МОСВ. Георги Тодоров подчерта, че трябва да се настоява пред МЗХ и МОСВ за субсидиране на всяко пчелно семейство заради опрашване. Манол Тодоров отбеляза, че основна грешка на МЗХ е това, че пчелите не са третирани като животни. Д-р Боян Първулов сподели, че на въпроса, има научен съвет по земеделие, а в него няма специалисти по пчеларство, зам.министърът на МЗХ е отговорил: ”С удоволствие, но се обединете!”
Обсъдени бяха организационни въпроси във връзка с попълване на „заявление за членство в СБП” и анкетна карта, събиране на встъпителната вноска и членския внос, което ще започне веднага след приключване на регистрацията на СБП в СГС и обявяване на банковата сметка. Ще се съдейства за създаване на нови дружества. и подпомагане на пчеларите в дружествата за закупуване на препарати и захар на преференциални цени. Разширеното заседание бе закрито в 15 часа.
От УС
Ето работен вариант на Предложението на комисията, предложен на заседанието на УС, проведено на 22.05.2010 г. в гр. София:
ПЧЕЛАРСКИТЕ ПРОГРАМИ И ЕВРОФОНДОВЕ. СУБСИДИРАНЕ НА ПЧЕЛАРИТЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ЗА ПЧЕЛООПРАШВАНЕ.
Мотиви за субсидиране на пчелните семейства за пчелоопрашване.
Излизащата извън нормите смъртност на пчелите предизвиква загриженост не само сред пчеларите, учените и обществеността в „държавите производителки“. Напоследък това опасение е споделено и от властите, фирмите в агробизнеса и хранително-вкусовата промишленост в много страни. Тезата, че по-нататъшно намаляване на броя на пчелите и другите опрашващи насекоми неминуемо ще доведе до спад в производството на много видове храни и до по-високи цени за тях, до изостряне на социалните и икономически проблеми на екологичната катастрофа и вече не се възприема като банална фантазия.
Според учените от Университета в Гьотинген (Германия) и Университета в Калифорния (САЩ), от пчелите и други опрашващи зависи опрашването на 115 селскостопански култури. От 87 от най-важните хранителни култури, 13 са зависими изцяло от опрашващите насекоми, 30 – в голяма и 27 – в умерена степен. Като цяло, благодарение на опрашващите насекоми, в 200 страни по света се произвежда 35% от хранителните култури.
Германските и френските специалисти оценяват приноса на опрашващите насекоми в производството на храни в света на 153 милиарда евро. От тази сума 50 милиарда се падат на зеленчуците, 50 – на плодовете, 39 – за маслодайните култури.
В Съединените щати приноса на медоносните пчели за опрашването се изчислява на 14,5 млрд. щатски долара, в Канада – до 1,5 млрд. долара, в Англия – на 800 млн. лири стерлинги.
Прогнозира се, че изчезването „крилатите работници“ ще нанесе вреди на потребителите за 190-350 млрд. евро. Страните-членки на ЕС, в този случай, ще пострадат повече от други.
Според Международната федерация на асоциациите на пчеларите („Apimondia“), от съществуващите в страните от ЕС 13,6 милиона пчелни семейства през 2008 г. са загинали 30%.
При такива високи загуби Европейското пчеларство може да изчезне напълно в рамките на следващите 8-10 години, заяви в интервю с кореспондент на информационна агенция „Ройтерс“ председателя на Постоянната комисия по пчеловъдни технологии и на „Apimondia“ Жил Ратиа (Jilles Ratia). Докато в предишни години такова високо ниво на загуба на пчели е наблюдавано само в южната част на Франция, сега подобно явление се появява в Италия и Германия. В Словения, загубата е близо до 50%, а в някои райони в южната част на Германия – до 80%.
Значителни са загубите на пчели в Съединените щати (40%), Канада (27%), Турция, Аржентина, Уругвай, Бразилия, Китай, Австралия и Япония. Според Министерството на земеделието на Япония, редовните загуба на пчели на нивото на 2008 г., „подкопават основите на японската пчеларство“.
Повечето пчелари считат, че масовата загуба на пчели е пряк резултат от съвременните методи на отглеждане, както и от използването на мощни нови пестициди за културите, особено за слънчоглед, царевица и репица.
Резолюцията на Европейския парламент от 20 ноември 2008 г. препоръчва на изпълнителния орган на ЕС – Европейската комисия:
* Да разшири научните изследвания, свързани с болестите и паразитите по пчелите и други фактори, причинявайки смъртта им, да увеличи бюджетните средства за тази цел;
* Да проведе изследвания за определяне на възможните връзки между масова смърт на пчелите и използването на пестициди от групата на неоникотиноидите: тиаметоксан, имидаклоприд, клотианидин, фипронил;
* Да създаде механизъм за финансово подпомагане на пчеларите, които са в трудна позиция, да препоръча на страните – членки на ЕС в най-кратки срокове да оказват помощ на пчеловъдния сектор;
* Да направи по-строги тестове за бактериите на американския молец (причинител на една от най-опасните болести по пчелите) при внасянето на пчелни продукти от трети страни в страните – членки на ЕС;
* Да продължи с разработването на нормативни актове на ЕС, вземащи под внимание защитата на здравето на пчелите, както и пускането на пазара на пчелните продукти, да взема предвид възможните икономически последици за този отрасъл от култивацията в ЕС на генетично модифицирани растения.
В много страни, учените и обществото се опитват да устоят на непосредствената заплаха, чрез разгръщане на мащабна кампания за опазване на пчелите.
СБП счита, че Тригодишната Национална програма по пчеларство не подпомага пчеларите, а облагодетелства фирмите, обслужващи сектора. Средствата по нея са крайно недостатъчни, стига се до парадокса да искаш да отглеждаш пчелни семейства, да си одобрен за отводки, а да нямаш субсидии за кошери, парите да свършват за няколко часа след отваряне на Програмата. Иска се декларация, че са третирани пчелите срещу вароатоза в края на м.август, т.е. преди да са снети магазините. Не е редно също да се искат удостоверения за липса на задължения към НАП в края на м. август. Затова настояваме сроковете за кандидатстване по европрограмите да са съобразени със сезонната натовареност на пчеларите, подаване на заявленията за кандидатстване да стават в периода до 31.03., а на заявленията за плащане след 1.10. Крайно неудобно за пчеларите е да подават заявленията за плащане в РРА, а не в ОРА. С цел намаляване на бюрокрацията СБП препоръчва, когато се стартира една многогодишна програма, да не се изисква на втората година да се представят копия на вече предоставени документи и то в няколко екземпляра. Да се осигурят ксерокси на съответните служби, които да копират нужните им документи и да слагат печат „вярно с оригинала” и подпис.
Концепция за оцеляване и развитие на сектор Пчеларство.
І. С цел запазване на съществуващите пчелни семейства СБП иска Правителството на РБългария да осигури: Субсидия на всяко регистрирано в РВМС пчелно семейство за опрашване в размер на 40 лв. годишно или 1/6 от минималната работна заплата в страната.
(Това може да стане като се създаде например фонд „Пчеларство” чрез заделяне на 10 % от средствата за дка обработваема площ, т.е. около 40 мнл. лева годишно, от тях 20 млн от ЕС и останалите от националния бюджет. В България в момента се отглеждат 700 000 пчелни семейства* 40 лв.= 28 млн. лева годишно.)
ІІ. С цел опазване на пчелните семейства от болести страната да се районира, да се обучат пчелари-проверители, на които Общинските служби по земеделие и гори да възложат в кои населени места да проверяват пчелите, като се обхванат всички населени места, да се заплаща по 1 лв. на пчелно семейство или общо 700 000 лв.
ІІІ. С цел развиване на сектор Пчеларство на всеки регистриран земеделски производител, който желае да отглежда пчели, да се предоставя терен извън населено място, да се отпускат субсидии за ограждане на терена и изграждане на прозводствена база с помещения за центрофугиране, съхраняване на пчеларския инвентар и почивка на пчеларя, за прекарване на ток и вода, за.закупуване на пчелни семейства, кошери, центрофуга, разпечатваща машина и др.
СБП е за публично обсъждане на всеки проект за Програма по пчеларство. СБП работи съвместно с ННАП.
Вместо кучетата да си лаят (ние),а керванът (тъпите и алчни български бюрократи) да си върви, да вземем да се организираме и да се обърнем директно тези,които дават парите и определят принципните правилата – т.е. Брюксел.
кога започва приема на документи за тази програма
tryabva da se dade sans ı za nacınaestıte pceları. zastoto mladıte ambıcıozno pceları ıskat da se vklucat v tazı deynost obace ne ım se davat nıkakvı sansove.v Bılgarıya pcelarstvoto e na mnogo slabo ravnıste a ekosıstemata nı e mnogo podhodyasta za tazı deynost. neka mladıte da poemat tazı stafeta zastoto nı omrızna starı ızmamnıcı koıto ıskat samo da usvoyat parıte a ne vlagat nısto za tazı deynost.
Програмата стартира на 13.12.10г. и тя е за свои хора ,защото я обявиха едва на 09.12.10г. и няма 10 дни от обявяването и това ако не е за техни хора манго ми кажи,аз лично ходих във фонд“Земеделие“в гр.БЛагоевград да ги питам кога ще обявят дата и те ми казаха ,че скоро няма да бъде ,защото били на курсове и когато се върнат ще обявят дата и ще имаме 10 дни преди датата искам някой да ми каже това не е ли корупция.
Аз ходих на 07.12.10г. и те незнаеха хахаха всичко е измама за обикновения пчелар и е само за техни хора.
Тези които кандидатстат и дори вече знаят че са одобрени са пчелари колкота аз съм космонавт. Дори регистрацията на „пчелина“ е само на документи.
Челебиева продалжаваш да пишеш глупости какви 40 лв.за кошер та те не ни дават 40 стотинки само пишете и лъжете пчеларите ********************** редактирано от admin
Spravedlivo e subsidiite da se razpredelqt na registrirano pchelno semeistvo. Taka te shte dostignat do vseki zanimavasht se profesionalno s pchelarstvo. Moje da se pomisli za razmera na subsidiqta v zavisimost ot raiona v koito se namira pchelina — planinski, ravninen, severna, ujna Bulgaria poradi razlichnata prodaljitelnost na pchelnata pasha i tejestta na usloviqta za prezimubane na pchelni semestva. Pchelatite da predlagat produkciqta si bez posrednik na golemite targovski verigi.
za nikoi ne e taina za kogo sa subsidiite i tazi godina
Само си говорим и пишем по форомите на фаида никаква.Сопсидия трябва да има за фсяко п4елно семеиство.
kolegi kato se redite na opa6ka i 4akate pred oblastnata fond i zemedelie,6te podadete dokumenti i 6te vi odobriat ako ste izriaden.Ne govorete gluposti 4e samo na vrazkari se davat pari,dori ima ne usvoeni pari za programata 2011-2013.
субсидии трябва да се дават на брой пчелни семейства и не би трябвало да се регистрираме като земеделски производители докога ще пълним хазната да не би някой да е помислил за нас пчеларите
един кг, мед струва 2кутии цигари 3 литра бензин 800грчесън да оставаме пчелите ида сеем чесън там има субсидии
kato ne sam zemedelski proizvoditel moje li da kandidatstvam za subsidia s 25 pchelni semeistva
От прочетеното по горе излиза,че ако не си регистриран зем.производител не си пчелар и не може да бъдеш/точно обратното е-вземат се едни пари без никакъв резултат,освен персонален/.
Субсидиите на пч.семейство-дрън-дрън/-вземат се едни пари без никакъв резултат,освен персонален/. Още утре от 30бр. ще направя 100бр семейства-резултат нулев,почти отрицателен.100бр. едва оцеляващи в центъра на село не вършат работа и за 5 на полето.
Доходът от 1пч.семейство/не бройка/ от пчелни продукти е по-малък от това,което печели държавата от опрашване.ЗАЩО тогава ни взема и данък,след като сме и подарили по голямата част от дохода-в БГ не може и да сънуваш да ти платят за опрашване.
Пчеларите не стига ,че ни гонят/пречим/,крадат ни,нагло и с насмешка ни използват селскостопански производители и търговци ами дай и да ни вземем и още каквото може.
Извод – Да си добър пчелар в БГ означава:
1.Да си пишман зем.производител.
2.Да имаш голям брой сандъци-може и полупразни.
3.Да излъжеш малко държавата,която вече много те е излъгала.
УВАЖАЕМИ ГОСПОДА УПРАВНИЦИ,
ЗА ДА СЕ РЕГИСТРИРАН ЗЕМЕДЕЛСКИ СТОПАНИН ТРЯБВА ДА ПЛАЩАШ ЗДРАВНИ ОСИГУРОВКИ, ДА ПЛАЩАШ ПЛОСЪК ДАНЪК, А ТОВА НЕ Е ПО СИЛИТЕ НА ЕДИН МАЛЪК ПЧЕЛАР КАКВИТО СА ВСИЧКИ.
СУБСИДИИ МОЖЕ ДА СЕ ДАДАТ ДОРИ И ПО ДЕСЕТ ЛЕВА НО НА ПЧЕЛАРИ РЕГИСТРИРАНИ ВЪВ ВЕТЕРИНАРНИТЕ СЛУЖБИ И ТАКА ЩЕ СЕ ОБХВАНЕ ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ПЧЕЛАРИТЕ. ТОВА БЕШЕ СВЪРШЕНО САМО ОТ ВЕНЦИСЛАВ ВЪРБАНОВ – ТОЙ ДАДЕ ПО ПЕТ ЛЕВА НА КОШЕР НА ВСИЧКИ И БЕШЕ ПО-ДОБРЕ ОТ ВСИЧКИ ПРОГРАМИ. НЕ ЗНАМ КАК ЗЪВЪРШИХА ДЕЛАТА СРЕЩУ ВЪРБАНОВ НО САМО ТОЙ ПОМИСЛИ ЗА ПЧЕЛАРИТЕ.
Още през 2003 година в Словения пчеларите получаваха по 23 евро на брой пчелно семейство за опрашване на културите ,а къде сме ние на крава 100 лева на пчелно семейство нищо! Още Ванга е казала че изчезнат ли пчелите изчезваме и ние! Абе ние китайци ли ще внасяме да ни опрашват овошките?? Отговорните за пчеларския бранш в министерството да помислят какво е нужно иначе да не изчезнат като ПЧЕЛИТЕ!!!
На срещата „Една година по-късно“, проведена в Плевен на 12.02.2011 г. , се изказа единият от двамата българи, присъствали на заседание за подготовка на Юбилейния конгрес на Апиславия в България през 2010 г. в гр.Варна. Той каза, че от всички страни, членове на Апиславия, само в България няма субсидия на кошер. Най-висока е субсидията в Словения – 20 евро, най-ниска в Румъния – 6 евро на кошер.
няма да казвам че съм пчелар ще кажа че пчеларствам от 2 години.казвам така защото съм начинаещ и в тази връзка искам да споделя моето мнение по субсидиране на пчеларството.питам Уважаемите председатели и политици,аджаба вие знаете ли какво коства на един начинаещ пчелар да се захване с това ?като почнем с някоя дърводелска машина,дървен материал,боя,ламарина…….и тн.мога да кажа от собствен опит че испитвам затруднения.в момента гледам 6 семейства,приготвил съм още 5 сандъка,и вие ми говорите за развитие.питам ви как ще стимолирате младите пчелари? и защо трчбва да съм регистриран земеделски производител,нима моите пчели цял ден играят карти?мнението ми е че трябва да се плаща на действащо семейство независимо да ли си регистриран. дори и синволично,за младите пчелари ще е стимул и надежда че в тая държава ще дойдат и добри дни. НА ВСИЧКИ КОЛЕГИ МНОГОТОННА ПЧЕЛАРСКА ГОДИНА.
Здравей, Илияне,
Съгласна съм с тебе. Ето какво предложи Комисията по Еврофондовете при СБП миналото лято:
„За да оцелее отрасъл Пчеларство предлагаме субсидиране на всяко регистрирано пчелно семейство в България в размер на 40 лв. годишна субсидия на кошер или 1/6 от минималната работна заплата за страната. През последната година пчелните семейства в страната са намалели с около 15 %, в момента са около 615 000. Следователно пчеларските програми не са ефективни и не водят до увеличаване броя на пчелните семейства. Всяко пчелно семейство носи приход за българското общество в размер на 1000-2000 лв. от опрашване на културните растения и на 2000-2500 лв. от опрашване на диворастящите ентомофилни растения или годишно приносът на пчеларите за нашето общество е от 620 млн. до 1,5 млрд. лв. Регистрираните земеделски производители – пчелари са в неравностойно положение спрямо другите стопани – земеделци и животновъди, на които се отпускат субсидии на декар обработваема площ или на глава животно. Пчелите опрашват 80% от цъфтящите растения на земята, и с тяхна помощ се произвежда една трета от храната, стойността на която превишава цената на всички пчелни продукти 15-20 пъти. По оценка на Международната асоциация на изследването на пчелите (IВRA), това е 10% от стойността на продукцията от земеделския сектор. Затова предложението на Комисията по еврофондовете при СБП да бъде 10 % от европарите за земеделския сектор да се дават на пчеларите. Да се създаде Оперативна програма „Развитие на пчеларството”, по която да се кандидатства за създаване на нови пчелни семейства, закупуване на пчеларски инвентар, вкл. центрофуги и др., изграждане на производствени помещения за съхранение на инвентара, центрофугиране на меда, почивка на пчеларя и др.
Настъпил е моментът за решителни действия за опазване и съхранение на пчелите като опрашители. Благодарение на тези насекоми се запазва биологичното разнообразие на Земята и се произвежда до 30% от храната. И, ако още днес не се предприемат мерки, човечеството го очакват много проблеми, основният от които – влошаване на кризата с храните.“Повечето култури – 87 от най-важните 115 на планетата – имат нужда от опрашване, за да раждат плодове, ядки и семена“, казва агроекологът Александра-Мария Клайн от университета в Гьотинген. „Тези култури осигуряват 35 процента от калориите, консумирани от хората всяка година и по-голямата част от витамините, минералите и антиоксидантите“.
Сега вече искаме не субсияия, а заплащане за опрашването на всяко пчелно семейство ( пчелините задължително се регистрират, пчеларят може да не е рег.зем.производител).
Здравей,Даниела
Искам да попитам, това предложение на комисията по еврофондовете на какъв етап на развитие се намира в момента?Обръща ли някой внимание на ппредложеното или ще се получи на лов с хаусни патрони.
От написаното по горе от Вас става ясно че пчелите носят много голям приход за държавата ,нотогава не излиза ли че някой ни прави на луди като не дава и стотинка за това . Системата работи добре, голям приход, никакъв разход .
Здравей Илияне Мой племеник ходи в Америка и за да работи първото нещо е било да регистрира фирма! значи така как е караш си в сивия сектор.Регистрирай се.кандидатствай по м.141 за да получаваш нещо през време на развитието си.ПроКредит банка дава на такива като назе.Аз също бях като теб.Но запомни че трябва да имаш стратегия и след това план за действие.И за да успееш се отдай само на една дейност.
Здравей,Цеков
хич не съм в сивия сектор.от 10 години имам малък бизнес от който искарвам по някой лев. Редовно си плащам всичко дължимо към тая държава.Ами тия дето нямат какво да сложат на масата за вечеря?Познавам хора които имат по 10тина кошера.Искат да кандидатстват но трябва да са регистрирани.те нямат с какво да си хранят децата, пак остава осигоровки да плаща.как да стане ?Истината е че живеем в болна и объркана държава която скоро няма да влезе в крак.това което съм написал по горе е в защита на хора които имат желание за работа ,но нямат чичо владика.мисля да не зациклям само с една дейност.за да успееш трябва да действаш и развиваш по мащабно.И Цеков знай че тук не е Америка.Много ми се иска ина мен но истината е друга.
trqbva da se pla6at na ko6er
напълно съм съгласен с Илиян,защото и аз минах по този път.и смятам 4е трябва да направим нещо за тези собсиди.аз исках да се регистрирам и да кандидатствам по програма ,че като почнаха да вадят вода от девет кладенеца че чак ме отказаха , изатожа даге и не се регистрирах като земеделски .Че аз парите ми трябват за ПЧЕЛАРСТВО не за земеделие———————…………………..
така че трябва да се плаща на кошер
В България всичко е направено така , че младите пчелари да го дух-…….. ДОКОГА ЩЕ
БЪДЕ ТАКА ?????????????????
Здравейте. Аз имам 20 кошера. А всело Главан Има один “ пчелар“ . Той има 1000 Кошера. Но само кошери, семейства много молко, той също пчелар? Много интересно ,за опрашаване или за семейства вземе пари човек?
ZDRAVEYTE.
az mislq,4e subsidiqta da se dade na p4helno semeystvo i nay vajnoto koeto e da ima kontrol v1rhu izkupuvatelite na pchelen med t.e.
da ima d1rjavna minimalna cena nito pchelarq da e v zaguba nito kupuva4a.
S dve dumi da ima biznes.
koga stava biznes?????????????
kogato i dvete strani sa dovolni t.e.
kupuva4a i prodava4a sa dovolni
Аз също смятам че трябва да се плаща на пчелно семейство и то само с регистрация във ветеринарните служби. Всичко друго е удар по дребните пчелари и унищожаване на отрасъла.
за догодина разбрах че ще се изплащат по 15лв. на кошер на регистрирани пчелари като зем. пр. по3год. програма ще вдигат процента на плащане за кош. и отв. 80%.за лек.-90%.за майки-80%
атанасов:пишеш глупости на таркалета.
какви 15 лв. какви 80%…
земи се скрий някъде.разбрал,какво си разбрал бе.oще нищо не се знае и за двете престани да бръщолевиш глупости!
няма да стане в близките 100 години
може да измислят още някой данък.
Здравейте някой работи ли с външни пращецоуловители аз искам да събирам пашец но кошерите ми не са пригодени за вътрешни прашецоуловители питам за да знам дали да инвестирам
Не искаме подаяние,искаме европейски цени на меда 5-6 евро за килограм чист мед.Изобщо цялата европейска политика е обаркана,не трябва да се дават пари да се прави нещо-това води до корупция!!!Трябва потребителя да плати за качествената стока,която ние сме произвели!И така всички които са излишни са вьн от бизнеса ни,а не те да ни дават субсидий.А от кьде им идат заплатите чудно???
Колега,това с европейските цени е добро и правилно но всички знаем,че ние не можем да ги наложим,много е сложно,затова смятам,че е по–възможно и по–правилно както е в цяла Европа–да се подкрепя всеки регистриран като зем.производител пчелар от страна на държавата с 40–50 лв.на пчелно семейство. Колкото за това,че може да се злоупотребява с бройката,да, сигурно ще има и такива „пишман“пчелари,но мисля,че това може да се регулира–има начини.
ako imate problemi kajete na noviq prezident ili na boiko borisov toi she vi dade pari li4no
na raka i she vi odreji lentata pred btvto
Колеги,аз не искам нито да ме подпомагат ,нито преференциални цени за консумативи и тям подобни и изобщо нищо.Аз съм за това да се вземе Европейското законодателство и вътрешен ред и да се приложи у нас едно към едно и всичко автоматично ще си дойде на мястото.Тука ни бъркат само наши хора с политически интереси и за съжаление някои от тях пчелари.Всички знаят за кои хора говоря.
Някой знае ли какви са изискванията да изработвам пчелни кошери по програмите за развитие на селските райони и пчеларската програма. Трябва ли да съм регистриран като фирма?
трябва да можеш да издадеш фартура.трябва да имаш регистрирана фирма но да не е по ддс ако искаш да имаш и клиенти
чета коментарите ви за пчеларската програма и за болния въпрос субсидии за пчеларите
като първите са от дата (15 януари, 2010)
и се питам за тая почти 1 година какво се е променило в полза на пчеларите,АБСОЛЮТНО НИЩО …
аа.. да извинявам се, СЛУЧИ СЕ !
падна цената на меда а захарта се вдигна двойно .честито ви!
като чуя за организации,сдружения и разни простотии много се изнервям.всички те са дудолу,да ми посочат поне едно, ама само едно нещо което са допринесли за пчеларството .само си дрънкат едни и същи неща ама няма кой да ги чуе..пффф млъквам ,благодаря за вниманието и се извинявам ако съм засегнал някой просто съм разочарован от пчеларството и най вече от пч. организации.
SLUCHAM BATE VI BOIKO DOGODINA CHTE VDIGA OSIGUROVKITE NA ZEME DELSKITE ROIZVODITELI–SLED KATO PCHELITE DOPRINASIT TOLKOVA MNOGO ZA DOBROTO NA TCHOVEKA …TO ZNAEM PONE V BALGARIA NIAMA NENAKAZANO –DOBRO.SRECHTU 1EVRO DADENO NA PTCHELARIA ZA 1KG. MED EFECTA OT TRUDA MU POKRAI TOVA PROIZVODSTVO ZA XORATA E 120 EVRO–OPRACHVANE,EKORAVNOVESIE…
Здравейте пчелари! не ви наричам колеги защото съм нов! Въпроса ми е следния: в началото на годината купих 10 кошера и с помоща на един приятел изкарах 10 тенекии мед (абе заслугата си е негова ама аз се уча). Смятам да купя още някой друг кошер през пролетта но има ли все още възможност за проекти и пари от Европа или всичко свърши? Какво стана с тази програма за подпомагане на пчеларството 2010- 2013год?
Уважаеми Дами и Господа Колеги Пчелари,
Съгласен с ВАС,че трябва да се дават субсидии на пчелно семейство.Защо в закона за пчелaрството е прието да сме земеделски производители? На събрание през една от изминалите години на ул. „Витошка“№6 в гр.София поставих въпроса на юрист от МЗХ Защо трябва да се регистрираме като земеделски производители за да получаваме субсидиите, които ни се отпускат от Европейският съюз? В момента на задаване на въпроса,АЗ съм работещ,фирмата ме осигуряваше на доста добро ниво,отколкото на земеделски производител. ПИТАМ може ли ЧОВЕК в Република БЪЛГАИЯ да се осигурява два пъти за едно и също нещо?
Лазарчо,,
В България може да се осигуряваш колкото си искаш никой не те спира но това не значи, че в болницата при теб ще идват толкова сестри за колкото си се осигурявал.
Аз съм пенсионер, имах фирма редовно си внасях осигуровките, но да получа субсидии трябваше да имам и здравна осигуравка като земеделски производител и това ме удари под кръста и не получих субсидии. Затова казвам, РЕГИСТРАЦИЯТА ДА СТАВА САМО В СЪВЕТИТЕ И Д В С К и то с малко повече разяснителна кампания за да може да се включат повече пчелари. ВСИЧКО КОЕТО СЕ ПРАВЕШЕ ДО СЕГА Е САМО ЗА ГОЛЕМИТЕ ЛЪВОВЕ. АКО РЕШИШ ДА СЕ РЕГИСТРИРАШ ПЪРВО ВЗЕМИ Ч Е Т И Р И ТЕНИКИИ С МЕД – ПРОДАВАШ ГИ И С ПАРИТЕ ОТИВАШ В Н А П – ТАМ ЩЕ ТИ КАЖАТ КАКВО ДА ПРАВИШ. НИКОЙ НЯМА ДА ПОЛУЧИ ПАРИ АКО НЕ Е ИЗРЯДЕН В ЗАДЪЛЖЕНИЯТА СИ КЪМ ДЪРЖАВАТА.
ВСИЧКИ ГЛАВАТАРИ КАЗВАТ КОЛКО ПЧЕЛИ ИМА В Б Ъ Л Г А Р Я И ИСКАТ СУБСИДИИ НО ПРИ ТАКИВА УСЛОВИЯ ЧЕ ДА ГИ ПОЛУЧАТ ПАК ВЪВОВЕТЕ.
Здравейте на всички.
някой от скоро регистриралите се може ли да ми каже какъв е редът и какви са изискванията .
има ли някакъв минимум на брой кошери ,пчелни семейства и изобщо нужно ли е да го правя?
Отговарям на мечката – Защо ти трябва от мечка ремичка?
Има смисъл да се регистрираш като земеделски производител ако си безработен, за да можеш да си внасяш осигуровки. Някога, ако е рекъл господ да дочакаш пенсия.
Ако си имаш друга работа, където те осигуряват е излишно. Главоболията са големи. Бюрокрацията е убийствена. Ще разнасяш папки с документи от канцелария до канцелария и все нещо няма да е както трябва и ще те връщат докато им стане кеф на п…Защото законите непрекъснато се променят и чиновниците не ги знаят. Един ти иска едно, другия път попадаш на друг, който ти казва, че не е трябвало да те връщат за този документ, защото вече не го искат, но пък искат друг, който ти нямаш и така докато не позеленееш, откачиш и почнеш да си говориш (псуваш) на висок глас по улиците. Познавам хора, които накрая не издържаха, теглиха по една майна на всичко и заминаха в чужбина.
Иска се задължителна регистрация на пчелин и като земеделски производител, с ветеринарен дневник както и пчелина да е записан в кметският дневник в общината. Минимум за брой няма но днес си подадох документите и това което дочух е че тази година може би средствата ще се изчерпят по-бързо.
Тази година ветеринарните дневници са нови екземпляри- от 30,08,2011 важат- така че набавете си ги от участъковите лекари.
Какъв е редът за подаване на документи защото ми омразна да ме препращат.Благодаря предварително
Марине, какви документи те гонят,парите свършиха още на 16.01.12 2-3 часа след стартирането на програмата.
може да се пробваш за прием -2013
здравейте.Тази програма дали е още в действие?
G Asenov :действала е 2 часа
Zdraveite az sum edin ot nachinaishtite pchelari imam 20 p4elni semeistva i 20 prazni sanduka i iskam da pochna da se zanimavam s tova da si mi e kato biznes ii vuprosa mi e ima li smisal da kandidatstvam po teq programi kato gledam komentarite do tuka neshto ne mi vduhvat doverie ….
КАК СТЕ ПЧЕЛАРИТЕ ? НЯМА ЛИ ДА ПОЧЕРПИТЕ ЗА СУБСИДИИТЕ
http://fermer.bg/news/3570/1/ep-prie-s-mnozinstvo-bg-popravka-za-miastoto-na-pchelarstvoto-v-osp.html
ЗДРАВЕЙ КОЛЕГА!МОЕТО МНЕНИЕ Е ЧЕ НЕ ТРЯБВА ДА УЧАСТВАШ В НИКАКВИ ПРОГРАМИ ЗАЩОТО ЩЕ ПЛАЩАШ ЗА ОТВОДКА ПО 130 ЛВ И ЗА КОШЕР ПО 150 ЛВ КАТО ТИ ВЪРНАТ 50%ОТ ВЛОЖЕНИТЕ ПАРИ И ЩЕ ВИДИШ ЧЕ СИ СЕ БЛЪСКАЛ БАДИВА НАПРАВО СИ КУПУВАЙ ОТВОДКИ ИМА НА 4 И НА 5 ПИТИ ПО 70 80ЛВ И КОШЕРИ ПО 85 ЛВ С ДВА МАГАЗИНА .УСПЕХ!
цонко цонов : Като не си в час недей да се правиш на разбирач!
Плащаш отводката 130лв. но ти връщат 115лв
За кошери връщат 91 лв.
а процентите са 80% а не 50%
Така че колега прави си каквото си знаеш,тук да питаш двама ще ти кажат 20 мнения ,не се занимавай да слушаш тап….ри
като ги вземем ще почерпим!
Челебиева когато ги дадьт тогава питаи как сме не викаи хоп преди да си скочила и що да черпим теб ква си ти .
Даниела Челебиева хайде моляте вземи се спри вече,че ставаш смешна моето момиче
не се правя на разбирач а чета пише че по програмата за кошери процентите са 60 пише на български а не на сръбски и един кошер не струва 150 лева това е подигравка от един кубик материал излизат 10 броя а кубика струва не повече от 260 лв така че ти си прави сметката аз купувам кошер с два магазина и дебелина 33мм за 85лева
каква е тази златна отводка бе госпожа та ти си доста далече от пчеларството та ти на тази отводка не можеш две години да и изкараш парите ако я купуваш не по програмата първо на три пити това не влиза в никакъв стандарт тази отводка е около 600гр пчели ако е дадан блат ако е многокорпусна и по малко стандарта е 1100гр на пакет така че аз не виждам защо човека да си дава парите на мошенически фирми по добре да си купи от пчелар на 5 пити за 80 до 85 лв максимум и да знае че тази отводка ще се развие до есента и ще си събере мед
в грешка съм за което се извинявам за пчелни кошери 70% а за отводки 50%
цонко цонов : пак простееш. пак се изказваш неподготвен. 3
цонко цонов
Не си в час : за кошери и отводки е 80%
Програмата си е супер за който знае как да си съчетае работите.
Плащаш отводката 120 лв. но ти връщат 115лв
така че Цонко не е лошо да млъкнеш
Ако не беше добра няма за 2 часа да кандидатстват 1040 души.
Sinan Sakic Как сметна ,че 80% от 120лв са 115лв маи някои не е ходил на училище . 80% от 120лв са 96лв.
можеш да кажеш че се изказвам неподготвен но те предупреждавам да не обиждаш Аз не съм кандидатствал по никакви програми но съм започнал да гледам пчели преди 12г.Купих 4 кошера сега имам 87 кошера с тенденция пак без никакви програми да стигна поне 150 така че аз лично се съмнявам в твоите качества като пчелар по скоро ти си нещо като начинаеща бърборана разбираща от всичко друго но не и от пчеларство
ами ти бе синан ли си пиши се с твоето име бе и тогава ме коментирай как ли пък няма да млъкна аз имам право на мнение и не си ти човека който трябва да слушам вие пчелари ли сте или само с програми се занимавате имам чувството че вие живеете с програмите след като знаеш че за 2 часа са кандидатствали 1040 човека Аз познавам такива които кандидатстваха преди няколко години и взеха отводки и кошери сега са останали празни сандъци защото те по призвание не са пчелари а са чули че някой гледа кошери и те са решили да гледат ама само с гледане не става а трябва и работа и разбиране така че видяла жабата че коват коня та решила и тя да вдигне крак така е и вашата работа с Лепа Брена
Sinan Sakic,
плащаш 120 лв. ама ако имаш. Направи сметка за 50 отводки колко трябва да дадеш. ? И защо да пълним гушките на мошениците? Със сигурност ще получиш слаби отводки и ще ти струва много пари и труд докато станат нормални семейства. Със същите пари, без програмата, можеш да си купиш на свободния пазар пчелни семейства от които да извадиш мед и още първата година да излезеш на печалба.
Здравейте колеги,
Виждам че водите ожесточен спор относно програмите. Всяко нещо си има и добрата и лошата страна. Добрата е, че тези, които са успели да се преборят и да станат бенефициенти, както е модерно да се нарича, по програмите, че имат възможност да си закупят кошери и отводки на на високи,цени, които след това програмата ще им възстанови на 80%. Лошата страна е, че не е съвсем така. Първо, върху възстановените средства се дължи данък, после има и друг проблем, който не е за пренебрегване. Капацитета на лицензираните производители на отводки е доста по-малък, от сключените договори, което от своя страна води до извода, че количеството ще е за сметка на качеството. Тези, които се класират да получат слабичките отводки по навреме, ще имат някаква възможност да ги“стумулират“ за да станат семейства и да иззимят нормално, но това са допълнителни разходи, които не влизат в сметките и като удариш чертата излиза, че си купил много по-скъпа отводка въпреки, че програмата ти е върнала част от първоначалната инвестиция. Тези, на които им доставят отводките на по-късен етап, направо са загазили. При тях и стимулирането няма да помогне. За кошерите си струва стига да намериш свестен производител, но при повишеното търсене и там качеството рязко се снижи, поне така сочат фактите. Прехвалени в близкото минало производители на кошери миналата година се изложиха, като кифладжии без кифли. Та моето мнение по въпроса за програмите е, че те по-скоро вредят на пчеларите, отколкото помагат, особено при наличието на монопол върху производството на отводки и когато избора се свежда до списък от 20-30 имена.
Относно субсидиите за които спомена г-жа Челебиева, Да благодарим на евродепутата г-жа Мария Неделчева, за това, че успя да прокара в комисията по селско стопанство на ЕС пчеларството за периода 2014-2020г. да се субсидира не по програми, а на пчелно семейство. Да благодарим и на женското пчеларско сдружение, които убедиха г-жа Неделчева че пчеларството в Европа се нуждае от точно такова подпомагане. СБП няма никакви заслуги в този случай, а НБО БПС са категорично против. Защо ли?
кви са ти я НБО БПС ма….. им д…ба
Пчеларството е много хубаво нещо до момента до който стане дума за пари.И това е нормално,като се има пред вид,че парите са еквивалент на почти всичко.Мислите ли ,че пчелите се интересуват от парите,за които всички се изказват кой по аргументирано,кой не толкова,а някои направо просташки.
А ето и това,което мисля и аз да кажа по този наболял въпрос:
Що не се огледате бе колеги и не видите,че всички тези програми и подпомагания целят наливане на пари в съвсем други структури различни от самото пчеларство.Цялата огромна машина от организации,администрации и прочее хрантутници се храни от факта,че меда е 4 лв. кг. при прекупвачите,а в така лелеянато Европа е 7-9 евро да не говорим за съседна Сърбия.Ако това стане и при нас не са ни необходими никакви подпомагания и прочие програми и умни министерски умници,които да ни разясняват как се отглеждат пчели,които те са виждали само на снимка.Ето сега започва вече активно новия сезон и ще съм много любопитен да видя един многознайко от подпомагащите изправен в средата на 500 кошера с проблемите на пчелите ,а не на административните простотии.Тогава да го попитам и за регистрация и за всичките адмистративни простотии с които ни заливат и объркват повече и то най вече младите и да го видим какво ще отговори.Сигурен съм,че ще избяга.
KOLEGI,IMAYTE MALKO MILOST!
SRAMOTA E DA UPRAVLYAVA6 DIRJAVATA I DA SI SAMO MILIONER.NA6ITE UPRAVLYAVA6TI DO KATO NE STANAT MILIARDERI NIE SUBSIDII NYAMA DA VIDIM.STIGA STE SINUVALI,VIRNETE SE V REALNOSTTA!NIE TRUDE6TITE SE SKORO BYAL DEN NYAMA DA VIDIM.NAY MNOGO BATE BOYKO DA NI UVELI4I DANITSITE
Знаете ли колеги. Субсидиите в момента са най-малкия проблем на пчеларството. А най-големия проблем е опазването на пчелите. Ами погледнете, то в БГ пчели не останаха, а държавните институции продължават да нехаят. Липсата на компетентност в МЗХ и разните им там агенции, липсата на пчеларски съюзи, които да си свършат работата и да защитят интереса на гилдията, а не само да се чудят какда „усвоят“ някой лев, защото те единствено и само това правят, в много скоро време ще доведе до пълното затриване на пчелите, а тогава и субсидии да има полза никаква.
Bonev mislex da izrazq otnoshenie ,sled kato se zapoznax s poblikyvanite vuv foryma mneniq.Izvodut do koito stigam e ilustriran v tvoq komentar.
ПРОДАВАМ 50 тона мед реколта 2012
цена 1.20 за кг
imali niakoi tuk
az predlagam da se plashta na glava, kakto e za drugite jivotni. 20 evro na glava stigat
KOLEGİ..NYAMA DA VLİZAM V POLEMİKİ NO PROSTO ME İNTERESUVA DALİ ŞTE PRODILJİ PROGRAMATA PO PODPOMAGANE..ZA TEZİ KOİTO SA NAVIRŞİLİ 5 god…
Колеги 20г съм и мисля да си регистрирам пчелите 25 сандъка са на брой.Дали има смисъл да бягам по документи и в крайна сметка да не получа нищо от това.Мерси
по добре да няма никакви супсидий зада небягат парите на страни ада има една изкопвателна цена от 10 лева на кг мед и си плати данак и със останалите пари си направи това от което имаш нужда например един пенсионер няма дасе чуди как ще вържи двата края как да продаде един боркан мед че да има захрана