Начало / Новини / Кага да си купим отводка и как да я изберем?

Кага да си купим отводка и как да я изберем?

66193593_446084889305433_8190435576147607552_nОтводка е хубаво да си закупим ,след 15 април, ако е миналогодишна и края на май и началото на юни , ако е с тазгодишна майка. Може и по късно да се закупи , но закупена в началото на сезона имате време да я развиете и да я подготвите за зимата и дори, да получите мед .Отводката, тряба да се състой от три рамки с пило (може и една или две пити, но не е за предпочитане, защото трябва да положите много усилия да я развиете) и една рамка с мед и прашец,може и още една две рамки пило ,но тогава цената става по-висока. Трябва майката да е млада, крилата и да са здрави,с нормална големина, пилото да е плътно , да няма много празни килийки и търтеево пило. Да няма хлътнали продрани килийки и точещо се пило това е наличие на американски гнилец. Да няма петна по рамките ,наличие на нозематоза.Трябва да прегледате килийките за варовито пило. Най добре е да Ви я избере опитен пчелар, ваш познат!

*