Начало / Обучение / Как да се справим с мравките Няколко съвета за тяхното отстраняване

Как да се справим с мравките Няколко съвета за тяхното отстраняване

Как да се справим с мравките
Няколко съвета за тяхното отстраняване

Мравките нападат пчелните семейства, погубват пилото, похищават меда. При масово нападение за едно денонощие тези насекоми могат да изнесат до 1 кг мед. Мравките може да внесат в пчелното семейство причинителите на различни заболявания (гнилец и др.). Ето няколко метода за борба с тях.
- Преди да се постави кошера върху крачета в тях се забиват големи гвоздеи, които се оставят да стърчат с 6-7 см. след това около гвоздеите се поставя тампон от памук или плат, обилно напоени с керосин. Ако керосинът започне да изсъхва, то тампонът отново трябва да се напои. След няколко опита да проникнат в кошера, мравките го оставят на мира.
- На дъното на кошера може да се посипе сол. В такива кошери мравките изчезват не само вътре в гнездото, но и на платното. Може да се полее също и почвата около кошера със солена вода – 200 грама сол на 1 литър вода. Продължителността на действие на този разтвор е голяма и в сухо лято предпазва кошера с месеци.
- За борба с мравките се използват свежи листа от домати. Достатъчно е да се поставят върху кошера на тавана или на платното няколко пресни листа от домати и да се покрият с хартия и мравките ще изчезнат. Може да се засадят домати около кошера, или пък кошерите да се поставят в лехите с домати. Смята се, че миризмата на това растение отблъсква мравките.
- Забелязано е, че ако около кошера се посипят 1-2 с.л. горчица, то мравките спират да досаждат на пчелите. Достатъчно е веднъж да се посипе пътят на мравките с горчица. Действието продължава дълго време.
- Против мравки помага и зеления лук. Нарязва се на ситно, поставя се на дъното и на платното. Мравките се плашат и от листата на магданоза и ореха.

*