Начало / Обучение / Работа по пчелите и пчелина, през месец януари.

Работа по пчелите и пчелина, през месец януари.

Пчеларски Център Южен
4 часа ·

СТАТИЯ !!!
Работа по пчелите и пчелина, през месец януари.
Съвети януари

Януари е един спокоен за пчеларите и пчелите месец. Сега е времето за подготовка на новия сезон.Правете рамки и лепете основи към тях.Ремонтирайте и дезинфектирайте старите кошери и друг пчеларски инвентар. Въпреки, че е студено спокойно може да боядисвате кошери при закрити помещения. Използвайте специални бои, които са дишаща и запазват кошерите за дълъг период от време. Не оставяйте тази работа за по нататък. Всяка загуба на време през активния сезон е загуба на продукция и технологично време.

Ако има заледяване и прелките са затрупани с лед, внимателно го отстранете. При обилен снеговалеж затрупаните кошери са прекрасна гледка. Нормалните семейства нямат нужда от разкриване. Въглеродният окис, който те генерират отваря пролука, през която минава и свеж въздух.

Пазете пчелина от птицата кълвач и от гризачи опасно е за всички видове кошери. При наличие на проядени пчелни трупчета по прелката, сигурно е, че в кошера има мишка. Това налага бързо отваряне на кошера за да се отстрани нашественика.

Наличие на кристали по прелката е показател за некачествена храна, най вероятно мед от слънчоглед или захарен сироп, за това е добре да се храни с инвентиран сироп. Петна по прелките е показател за нозематоза, но мерки за лечение могат да се предприемат след втората половина на февруари.

При полистеролните кошери, майките вече снасят яйца, това става ясно от конденза под найлона ако сте поставили такъв . Поставяйки длан над найлона, при семейства с открито пили ще усетите топлината, която отделят при отглеждането на ларвите.
Сега е времето да научите нещо ново, четете и препрочитайте пчеларската литература. Посещавайте пчеларските лектории, винаги може да чуете нещо ново и полезно. Събирането и общуването с колеги винаги е полезно. Попивайте чуждият опит.

Ползвайте опита на пчеларите, които обичат пчелите. Комерсиалните пчелари няма да ви научат на нищо добро. Пчелите не са фабрики, те са жив организъм създаден от Твореца, тези, които подхождат с любов и уважение ще успеят.

Подхождайте към пчелите, като с малки деца.
Повечето пчелни семейства през този месец, вече имат пило. Не бива да правим манипулации по тях, всяка работа по пчелите през този месец е огромен стрес. Оставете семействата в максимален покой.

Д – р Пламен Стоянов
Харесайте страницата ни ☺️ ние ще публикувам нова статия.
➡️https://www.facebook.com/Southernstz/ ⬅️
11
1 коментар
Харесване
Коментар
Коментари

Десислав Янакиев
Десислав Янакиев Ще си позволя една добавка от мен.
През месец Януари е хубаво да се отворят Пчелните семейства и да се помогне с кърмова маса на тези,които имат нужда /признак за разпознаване на нуждаещи се семейства от кърмова маса-няколко слоя Пчели излезли и скупчени над рамките/ в противен случей тези семейства,ще загинат от
глад при наличие на мед в кошера /въпреки добрия си здравен статус/.
Относно боядисването на кошерите трябва да подържаме минимална температура от 18°С в помещението,според производителите на бои и лакове,ако неможем да си позволим това спокойно можем да изчакаме Март месец,когато температурата на въздуха започне да се затопля.

*