Начало / Новини / Как се става пчелар?

Как се става пчелар?

Пчеларството не е лесно занимание, но въпреки това привлича интереса на много хора и то не само с евентуалните приходи, които може да подсигури. На първо място е желанието сам да си произведеш качествен пчелен мед, за чиито състав няма съмнения. Към това може да прибавим и желанието да се живее по-здравословно, връщайки се към природата. Разбира се, по-късно, ако пчеларят се развива, идват и приходите от произведения мед, восък, прополис, цветен прашец, пчелно млечице, пчелна отрова. Но докато се стигне до приходи, има много път да се върви. И ето, че стигаме до въпроса, откъде да започнем?

1. Алергичен ли съм? – Първото и задължително нещо, което трябва да провери бъдещият пчелар е дали случайно не е алергичен към пчели. Всички се подуват, когато ги ужили пчела, но има някои хора, при които се получава много силна алергична реакция, която е много опасна. Ако вече Ви е жилила пчела и нямате алергична реакция, можем да продължим нататък. Ако не Ви е жилила пчела, можете да направите кръвни изследвания, които да установят дали сте алергичен. Трябва да имате здрав кръст, защото пълните магазини и корпуси с мед са с тегло 15-25 кг. /тенекиите с тегло около 25-26 кг/
2. Къде ще разположа пчелина? – Трябва да е налице дворно място с ограда, където може да се разположат кошерите, така че да не пречат на съседите.По добре е извън населено място, там пашата е по-добра. В селата са струпани много кошери, поради кражбите. Охраната на пчелина е сериозен проблем. На едно място повече от 50 кошера не е рентабилно, освен ако пашата не е супер. Пчелите летят до 3 км , но е хубаво пашата да е до 1 -1,5 км , тогава добивът е значително по-добър. Подвижното пчеларство е отлично решение , но изисква много инвестиции , отлично здраве на пчеларя и помощен персонал.
Районът да е богат на разнообразна пчелна паша от ранна пролет до късна есен.
Наистина, и в България има особено подходящи за пчеларство области – поречието на р. Дунав, около Черно море, областите Ямбол, Стара Загора и Плевен, където от кошер наистина могат да се извадят 100, дори 120 кг мед. Но в Северозападна и Югозападна България, например, както и по поречието на р. Струма не може да откриете пчелар, който да вади такова количество мед и никога няма да намерите.
3. Знания за пчелите – Както знаем знанието е сила. Преди да започнем да се занимаваме с пчеларство, трябва да се информираме от всички възможни източници – пчеларска литература, специализирани списания, интернет. Разбира се, най-добрият източник на знания е възможността да се учим от някой опитен вече пчелар.
4. Кошери и пчелни семейства - Каква система кошери да изберете? Дадан-Блат /осем, десет, дванадесетрамков с един два или три магазина в зависимост от пашата/,лежак, многокорпусен, фарар или комбинация между тях, това трябва да решите с помощта на по опитни пчелари от района в който ще гледате пчелите. Като начало можете да започнете с Дадан-Блат. Най-добре е да се започне с два или три кошера. Може да се закупят нови кошери и млади пчелни семейства – отводки от лицензиран производител или направо стари кошери с пчелите. Когато се избират стари кошери от съществуващ вече пчелин, трябва да се провери здравословното състояние на пчелите. Информация освен от пчеларя собственик, може да се получи и от наблюдаващия ветеринарен лекар. Ако купувате кошери за предпочитане е в началото на пролетта/април-май/, за да извадите стоков мед, а за отводки /минимум на 4 рамки/(три рамки пило и една мед и прашец) през май и юни за да могат да се развият до края на лятото , късните отводки нямат голям шанс да презимуват при тежка зима. Ако все пак вземате късни отводки /юли-август/ , препоръчително е да са на 5-6 рамки(минимум 4 рамки пило) .
5. Пчеларски инвентар
a. Центрофуга – Най-голямата и скъпа инвестиция на бъдещия пчелар е закупуването на центрофуга, която се използва за вадене на мед. Без нея няма как да бъде отделен медът от пчелните пити, така че тази инвестиция за съжаление е наложителна. Освен това е добре центрофугата да бъде нова, а не втора или трета употреба, за да не се заразят пчелите.
Центрофугата представлява голям цилиндър, в средата на който има лост и ръчка за въртене. Към лоста са прикрепени поставки за рамките. Центрофугата използва центробежните сили на въртенето за да извлича пчелния мед от питите. Повече за центрофугите:

https://www.pchelarstvo.com/?s=%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D1%83%D0%B3%D0%B8%D1%82%D0%B5

b. Пчеларско було, ръкавици, предпазно облекло – Няма какво да се лъжем, пчелите жилят и дори да не сме алергични е добре да сме с предпазно облекло, ако ще отваряме кошера. Препоръчва се мрежата на пчеларското було да е черна, а не бяла, защото от бялата мрежа очите се уморяват по-бързо.
c. Пушалка – пушалката се използва за успокояване на пчелите. Представлява метален цилиндър с двойно дъно и конусовиден капак, който завършва с отвор, през който излиза пушека и малък мех, с който се раздухва горивния материал. Обикновено пушалката се пълни с изгнила дървесина, сух говежди тор, дървесни гъби и др. Използва се инстинкта на пчелите, че пушекът и мирисът на изгоряла дървесина е знак за опасност. Те започват да ядат от меда и стават по-тромави и по-малко агресивни, а това улеснява работата на пчеларя.
d. Рамкоповдигач- това е метален инструмент, който се използва като лост за отлепване на рамките от кошера. Извитата му част се ползва за поичстване на стените и дъното на кошера и горните летвички на рамките от полепналия клей.
e. Пчеларска четка – използва се за разчистване на пчелите от рамките при вадене на мед или при преглед на кошерите.
f. Сандък за пити – нужен е за складиране и пренасяне на рамките от кошера до мястото, където ще става центрофуженето на меда.
g. Вилица за разпечатване – Медът в пчелните пити е запечатан с восъчни капачета. Преди да сложим питите в центрофугата, трябва да разпечатаме восъчните килийки. Това може да стане с вилицата за разпечатване или със специален нож за разпечатване на пити.
h. Хранилка – освен наличните запаси на пчелен мед пчелите се нуждаят и от допълнителна храна за да издържат дългите зимни месеци, когато не могат да събират нектар.
i. Други – рамки, восъчни основи, тел, разделители
j. Шпорче – Инструмент, в края на който има метално или пластмасово назъбено колело с улейче. Служи за прикрепване на восъчните основи към опънатата тел на рамките.
k. Лекарства – пчелите се нуждаят от профилактика срещу най-разпространените болести: вароатоза , американски и европейски гнилец , нозематоза апис , нозематоза серана , варовито пило и други. Този въпрос е много сериозен, отделете му нужното внимание, за да имате пчели и следващите години!
ОСНОВАТА НА ПЧЕЛАРСТВОТО Е СИЛНАТА МАЙКА И ДОБРАТА ПАША!
Залесяването на медоносни видове /акация, липа, японска акация, аморфа и други/ всяка година ще доведе до повишаване на добивите от мед!
Все пак трябва да знаете, какви са основните нерешени проблеми в пчеларството ето част от тях.

https://www.pchelarstvo.com/%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82-%D0%BB%D0%B8-%D0%B5-%D0%BF%D1%87%D0%B5%D0%BB%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BE/

Освен всичко изброено на всеки начинаещ пчелар е необходим и много късмет и любов към пчелите. Успех!

Повече за admin

48 коментара

  1. ех с малко късмет за напред и аз ще стана ама ще видим :)

  2. Неделчо

    пчеларството е много доходен занаят . но това не се отнася за Българските пчелари ………….

  3. p4elite ne obi4at smetkite-taka me u4at men po-starite p4elari,ili stava6 p4elar-ili ne,trqbva da go pravim predi vsi4ko zaradi samite p4eli,puk ako e rekal gospod,te 6te se revan6irat :) uspeh na vsi4ki

  4. Ako niakoi smiata da gleda p4eli zaradi samite tiax, tova e dobre. Noako smiata da gi gleda zardi parite koito 6te pe4eli ot tiax,OT NEGO P4ELAR NE STAVA

  5. Фартин

    na kolko km2 mojem da razpolojem p4elni ko6eri v dvorno mqsto

  6. da i az iskam da stana p4elar az gi obi4am

  7. Бачо Илия

    vsi4ko e smetki mom4eta

  8. 1. 4etete p4elarska literatura.
    2. Kupete si pone 2 p4elni semeistwa kato za na4alo- ne ot magazin nqkoq otwodka a prezimuwali minalogodi6ni.
    3. po4nete smelo da si gi gledate bez pritesnenie i ne priemaite za 4ista moneta mnenieto na drugi p4elari osobenno dedovci.
    p.s. nowoizdawanata srybska literatura ne wi a prepora4vam- golqma boza. Kalendaren spravo4nik po p4elarstvo i balgarska p4elarska enciklopedia sa knigite za na4alo. Sas zdrave !!!

  9. Interesno mi e!Iskam da se nay4a kak se dobiva 4ist,natyralen med !

  10. истински п4елар това е болест неизле4има болест за цял живот п4елите са ти винаги в мислите в сърцето в душата на първо мяасто трабва да гледате за тях а пък за вас каквото има . Това е на4ин на живот трябва да ги оби4ате с циалото си сърце и душа а те милите ще ви се одблагодариат.

  11. Здравейте.
    Силно съм развалнуван от идеята да си произведа мой собствен мед. С други думи искам да стана пчелар. Ще се радвам да споделям мнения с хора които практикуват занаята и имат опит. Прочетох че най добре е да се започне с два кошера. Живея на село, имаме двор. Имам и някои въпроси. Как и от къде мога да си купя самите пчели? Дали мястото е подходящо? Как да разбера това? Относно комшиите – има комшии само от едната страна, дали могат да бъдат нападнати от пчелите? Имаме и малко дете, на година и половина, опасни ли за него?

  12. здр , и аз мисля да стана пчелар и сега имам два кошера празни които ще напълня с пчели успех на всички консултираите се с пчелари и четете както правя аз

  13. аз започнах с един кошер преди 2год. сега имам 7. Несмятам че познанията са ми големи но винаги консолтация с книга или в интернет помага. Предварителен опит нямам. Не е толкова тръдно да гледаш пчели както ще кажат някои колеги :) всичко е до желание и свободно време. За малки пчелини не се изисква много време и тръд. Няколко са основните неща които трябва да се спазват:
    1 – пролетта да се развие добре семеиството за да е подготвено за пашата която е във вашата местност “ колкото повече пчели имате в кошера през пашата толкова повече мед ще получите“. Като това става с подхранване с захарен или меден сироп 1:1.
    2 – да се правят периодични прегледи на семеиството/та за развитиетоим и тяхното састояние , за да предотвратим евентоално роене. „При залойени маточници в по голямо количество означава, че или ще има самосмяна на маиката или ще се рои кошерат. Роенето може да се извегне по два начина като се направи одводка или онижтожат маточниците и се разшири семеиството с още един магазин. Аз препорачвам да се направи одводка защото по този начин се разширчва пчелина. За по сигорно или неопитни се взимат нчколко рамки с пило, прашец, мед и се предава маика закупена от пчеларски магазин.
    3 – наи сладката част центрофугирането на меда които са сабрали пчелите.
    4 – подготовката за зимата да имат достатачно количество мед да се стеснят семеиствата като се премахнат магазините и се оставят само на плодник при Дадан Блат, а многокорпусните на два корпуса. При по слабите семеиства се налага и още по голямо стеснение което става с преградни даски.

    Пожелавам благородна година на всички колеги

  14. ceca dimitrova

    zapalix se po p4elarstvoto.iskam i imam jelanie da se zanimavam.imam edin vapros.prez parvata godina ikarva li se med?taka bqx podo4ula

  15. e to nestava ot vratata za krakata moge i da iskara6 no tova e trudno hobi cql givot se u4i i vse ima kakvo da nau4i6 .Kazvam ti go kato 4ovek koito se zanimava ve4e 17 godini s tova.No ti pogelavam uspeh.

  16. Здравейте,
    Бих искал да задам следния въпрос. Може ли да се разроложат кошери в имот голяма част от които е лозе. Доколкото знам това не е препоръчително,но все пак искам да попитам по опитните. Знам ,че не пчелите а осите нападат гроздето, но където има увредени зърна те няма да се спрат.Така ,че ще има ли проблем ако се разположат един или два кошера според вас. В района има доста плодни дръвчета и други селскостопанси площи ако става въпрос за паша.

  17. Иво,няма да имаш проблем с кошерите слагай до лозето и успех :))

  18. имам3 кошера наследство от баща ми ,но той почина не сме били край него и сега искаме да ги запазим не разбираме но искаме да се научим. тази седмица ги гледахме много са слаби горе в магазините няма нищо не работят там и малко пчели има горе ще умрат ли

  19. ирина tova e dosta slogno da se kage dali 6te umrat trqbva da gi pogledne nqkoi s opit i da vi kage kakvo da pravite. Moge da sa ostanali bez maika togava prez zimata sa obre4eni ima li pilo v momenta otkrito zakrito turteiovo taka nemoga da ti otgovorq nito az nito nqkoi drug dai malko pove4e informaciq za sustoqnieto im i ako moga 6te pomogna ot rastoqnie dokolkoto moge razbira se ina4e tova e hubavo koeto ste re6ili da produlgite deloto na svoq ba6ta.No e trudno otna4aloto estestveno kato vsqko na4alo no puk nikoi ne e roden nau4en.USPEH V P4ELARSTVOTO.

  20. През 2004 се върнах от Ирландия, а майками беше донесла 2 стари кошера с пчели от пчелина на вуичо ми в двора на село. Тя беше изчела доста литература, но се страхувала да отвори кошерите сама, а брат ми се оказва алергичен. Така отворих кошерите /от които се оказало че изкарали 70кг. мед предната година!!!!!/.Не съм алергичен към пчелна отрова случи се така, че ме ухапаха повече от десет пчели при опит да повдигна един от магазините. Подух се за около едно денонощие и от тогава досега нещата протичат по безболезнено. Следващите 4-ри години размножих кошерите до 11 успявааики да извадя и мед. Според мен всеки би разбрал дали е призван за пчелар, когато хване и изкара питата от кошера и осъзна че това го привлича. Много по лесно е когато има напътствията на опитен пчелар. Така се получава отговор на конкретната ситуация без да се отсява плявата в пчеларската литература. Този който се справя с 5 кошера, така успешно може да отглежда и 50. Желая успех на всички ентусиасти…

  21. okter – *Този който се справя с 5 кошера, така успешно може да отглежда и 50. Желая успех на всички ентусиасти…*

    Написал си абсолютна глупост, приятелю! Начина на отглеждане на 5 и на 50 кошера е съвсем различен. Просто защото няма да ти стигнат силиците да свършиш това, което си вършил на 5-те кошера върху 50-те.
    Ако искате да имате успех с 50, 100 и повече кошери трябва да промените технологията, да си опростите работата иначе е свършено с вас, а и с пчелите ви. Казвам го от личен опит.

  22. Колко време трябва да стоят питите изцентрофугирани за почиствоне от пчелите и след това да ги прибера и как се съхраняват? Помогнете….

  23. ako si s 1 magazin do kraq na avgust gi darjish,ako si 2 magazina otdelqsh gorniq i izbirash praznite ot dvata ,skladirash gi na suhoi prohladno mqsto moje i otvan no slagash mreja sitna dane vlizat p4eli ,mishki ,i naredjdash magazinite na komin ako sa v staq slagash oreh i pelin i ot aptekata eko raid otdolu EKO -ama ,tva e v kratak variant

  24. Николай

    За два дни пчелите ги почистват. Най добре ги съхраняват пчелите. Над корпуса поставяш брезент и след това магазина с питите като оставяш малък отвор да могат пчелите да влизат и да пазят питите.
    Друг вариант.
    Ако имаш хладно помещение , подходящо за склад може да сложиш питите там и да ги опушиш със сяра или да купиш спрей от пчеларски магазин има и едни таблетки за съхранение на зърнени храни те също стават, може и с орехови листа.

  25. Това с брезента го чувам за първи път. Според мене тъй се създават условия за нападения и кражби от други семейства. Доста е опасно.

  26. колко време стоят тези лентички в кошерите и трябва ли да ги изхвърлям или сменям

  27. s pitane v saita nese stava ,pro4eti nekoi kniga za tova -30 dni se darjat moje i cqla zima te izvetrqvat

  28. Ивелин

    Аз мисля, че точно с питане се става пчелар. Не само в сайта, а и с питане на познати пчелари.
    Разбира се, четенето на книги е задължително условие преди да започнеш да питаш!

  29. Станислав

    Ангел, я сподели ти каква технология прилагаш, и за какъв брой пчели?Интересуваме по специялно цифрата 100?

  30. За Станислав 29

    Най-общо казано – забрави за Дадан-Блат. Там трябва да преглеждаш всяка пита. А когато са 100 кошера по 12 пити?
    Избери си многокорпусната технология. При нея се преглеждат корпуси, а не отделни пити. И не е нужно да се преглеждат толкова често. Като повдигнеш корпуса от едната страна, виждаш състоянието и на горния и на долния корпус едновременно и се вижда докъде са запълнени с пчели и има ли нужда от нов корпус или не. Най-добре е Фарар, защото корпусите са малки и леки. Не си мисли, че ще си вечно млад и силен да вдигаш големите корпуси. Тънкостите са много и повечето ги пише по книгите. Не е възможно да се обясни всичко тук.

  31. Николай

    и аз гледам стотина.
    Основните неща са смяна на майките не само на старите но и на слабите. Навременно разширяване на гнездата , създаване на отводки/до 60 за сезон/ с цел да се избегне или сведе до минимум роенето. Еднакви кошери по лесно се обслужват. Смяна на 2/3 от питите в гнездото за сезона. До края на август да се подготвят за зимуване.

  32. сега може ли да направя отводка или вече е късно и второ може ли да прехвърля пчели в нов кошер сега и нещо по специално има ли

  33. Николай

    За отводка е късно. Ако не е наложително не прехвърляй в нов кошер, защото пчелите са замазали с прополис всички пролуки в стария кошер и ще им трябва време да подготвят новия.

  34. zdraveyte pchelari.6te se zaradvam ako nqkoy mi otgovori na vaprosa.
    vapros1t e sledniq;
    kogato bqh mal1k p4elite me jileha i nqma6e problemi tova ozna4ava 4e ne s1m alergi4en k1m tqh,no posledniq p1t kogato me ujili pchela polucih alergiq i hodih na b1rza pomo6t.
    V1zmojno li e ve4e da s1m alergi4en ot p4elite?

  35. За ismail

    Има два случая:
    1. При често ужилване от пчели човек постепенно придобива имунитет и дори повече на брой ужилвания не са опасни за него.
    2. Случай точно обратен на горния. Нарича се сенсабилизация. Човек, който не е алергичен става такъв и дори едно ужилване може да е смъртоносно.
    Моят съвет е да си направиш тест. Нека личният ти лекар те прати на алерголог.
    Ако си алергичен забрави за пчеларството.

  36. Данчо.Н.

    Въпроса с алергията не е лесен за отговаряне. Възможно е да си ужилен от стара пчела и цялото колияество отрова да е е влязло под кожата. Тогава реакцията доста по силна отколкота ако си ужилен от млада пчела с малко отрова. Не се знае дали алергията не е съществувала още в детсвото или просто да се променило отношението на медиците към ужилванията. Едно малко по силно подуване на ужиленото място може да се изтълкува като алргия.
    Ако настъпват типичните за алергията затруднено дишане, прекомерно силен оток, който не се разсейва след три дни, тогава може да се приеме, че съществува алергия.
    Нека си има в предвид, че при регулярно ужилване, например седмично по един два пъти поне, след определен период от време организма привиква и оттоците вече са малки и по бързо се разсейват.
    Аз съм активен пчелар от две години и изпитах всичко това на себе си.
    Успехи!
    Д.

  37. zdraveyte pchelari p1rvo iskam da vi blagodarq za otgovorite.no sega si pusnah isledvaniq no vse o6te ne znam kak1v e rezultata.ujilvaneto be6e to4no zad uhoto i li4niq lekar be6e kaz1l 4e e blizo do moz1ka i alergiqta e ot tova.v1zmojno li e spored vas?

  38. цонко цонов

    Ирина отводки се правят през пролетта за да може отводката да се развие тоест да си изгради пити да си събере мед сега и да направиш отводка ако нямаш плодна майка няма как да стане защото вече нямя търтеи и няма кой да я оплоди това са само част от нещата.Що се отнася за прехвърлянето на пчели от стар кошер в нов обезателно го направи няма нищо по хубаво от ново жилище.Стария кошер може да има изгнили дъски през които да влезе мишка а влезе ли мишка през зимата може да го унищожи за това не слушай мнения от некомпетентни хора новия кошер нямя какво толкова да му замазват пчелите.Успех!

  39. zdraveite.imam niakolko ko6era na selo ba6tami gi e ostavil na samotek ima6e mnogo no nemoge da se razpravia ve4e s tiax .4ydiase dali da se zaxvana s tiax. toi me kara6e no az niamax gelanie.6te se probvam ama mee sram da go molia da me y4i.ta misalta mi e4rez tozi forym s pomo6ta na tezi koito imat gelanie da otgovariat na vaprosite mi da my pokaga 4e imam gelanie.kak da gi podgotvia za zimyvane i dali ve4e nee kasno .predvaritelno BLAGODARIA

  40. Сега може ли да сменя мястото на кошерите – да ги пренесем в друг двор до нашия

  41. Николай

    В съвета ми е написано ,ако е наложително да се прехвърлят в нов кошер. Стар кошер не означава изгнил. При прехвърлянето има вероятност да се смачка майката, ако се случи това кошера загива, докато ако се прехвърли напролет пчелите ще си огледат нова и ще има кой да я оплоди.
    За преместването в съседния двор нека стане трайни студено да няма летеж на пчели/ под 8 градуса/. Пренасянето да стане внимателно да не падне кълбото и да не е много студено /минусови температури/.

  42. Кольо Филев

    Aз сьм бьдещ млад пчелар.Приготвил сьм си шест кошера ЛР,не са с дьлбоки дьна,но и това ще стане.Очаквам, месец март в Добрич да посетя ,,Пчеломания,, и там да се срещна с производители ,за да си заредя новите кошери.Пчелиньт ми ще е на 0сем км от дома ми.Разчитам това да ми помогне,за да сьм повече време при пчелите.Разчитам годината да е добра за пчелите,а и аз да извадя кьсмет като млад пчелар.Пожелайте ми кьсмет.Кольо Филев.

  43. имам мерак за пчеларство от дълги години насам.
    дядо ми -лека му смърт ми остави над 100 кошера -не съм ги броил даже не знам и дали има пчели в тях -отворих 1-2 нямаше живот
    предполагам е логично след като никой не се е грижил за тях в продължение на над 3 години -финансово не съм затруднен но лятото имам много излишък от време а човек като не се занимава с нищо просто не струва -поне за мене е така
    честно казано не държа да ставам производител на мед макар че до колкото си спомням това му препитание на дядо ми ми е спасявал лично моята кожа 2 пъти -метафора -финансово разбира се -че чак и аз се зачудих пенсионер човек от къде може да извади толкова пари.
    имам кошери -да мога да си закупя пчелни семеиства -парите не са проблем
    но някак си точно това не ме дърпа
    не можеш да станеш пчелар докато не се научиш как да ги гледаш-ок това съм помагъл като начинание като малък
    знам с какво се лекуват кога как -колко пити да оставя колко сироп и кога да сложа
    за местоположението а то е идеално като паша и то почти през целият сезон
    на 1 нещо не можах да се науча как да си ги развъдя -при положение че 2-3-10 кошера останат студени напролет-сещате се какво искам да кажа
    към кого да се обърна за да мога да си възобновя мерака за пчеларство макар и след време дошъл
    помогнете ми било то със съвети или каквото е ___не матерялно___
    имам литература –-но нямам практика в това–без практика човек и да иска не си остава нищо друго освен теоретик
    всичките ми кошери са едно етажни със чекмедженце отдоло и според ваш колега в перфектно състояние-но и той като мен констатира че няма живот-макар и не проверени всичките
    помогнете ми да си ги развъдя отново-но не матерялно и физически –държа всичко да си направя сам-дори и ако това би ми коствало да работя за някой пчелар безвъзмездно-дори и с мое заплащане било то накрая
    на трапезата ми шоколад мухал може да хване -но без мед никога не съм се изоставял-най ме боли като ми се наложи от магазина да вземам-и не парите а това което вземам

  44. Насо-Видин

    ivailo: Приятелю, нещо ми се виждаш мека китка. Не пиши глупости в сайта моля те
    Какъв мерак имаш ти ,не пиши глупости
    1- Не си проверил дали има в кошерите семейства, явно ти е такъв мерака
    2- Стареца ти оставил 100 семейства и да ги оставиш без надзор и грижи това е много ******** постъпка.Като си баровец защо не ги подари на някой човечец от селото да си ги гледа.просто нямам думи за теб,щом си имаш парички не се захващай с Пчеларство за него се изисква много труд,съобразителност и дисциплина,тия 3 неща не ги притежаваш. Успех !

  45. Най-приятното занимание е пчеларството

  46. zashto dane si suzdam chist domashen med i ednovremenno da izkaram i niakoia stotinka kolkoto i dagi obichash pchelite shte si vzemesh 1-2 koshera ako e za libovta a ne 30-40ili 50 nali taka

  47. как да се предпазим от роене

Коментирай

*